Evigt unga
DATUM: 2014-01-31 | TID: 21:06:22 | KATEGORI: MY SECRETS

Sjukhusbesök. Vilken jävla vecka haha! Började med att jag märkte att min vilopuls var på 130 (brukar egentligen ha max 45 i vilopuls) och slutade med blodprover, röntgen, radioaktiva ämnen i blodet, blodförtunnande sprutor i magen, övernattning på sjukhuset och slutligen - 2 blodproppar i lungorna som kunde tagit livet av mig som 19 år. Att jag är så pass ung blev dock till min fördel, för jösses vad personalen på sjukhuset särbehandlade mig! Fick lyxrum på sjukhuset, dvs eget rum med egen toalett/tv/extra belysning samt service x10 haha. Ja, att vara 19 och överleva två blodproppar i lungorna är inte det vanligaste och samtliga sköterskor var väldigt chockade. Men nu är jag finally hemma, med blodpropparna kvar men med blodförtunnande mediciner och ett fult halsband som jag måste bära varje dag.

Så till er tjejer - se upp med p-piller och kolla verkligen igenom eran släkt ifall det är någon som har åkt på någon sorts blodpropp. Ta det seriöst, kolla verkligen upp det. Oftast märker man inte symtomen på att man har fått en blodpropp innan det är försent. Jag hade en väldans tur som har en fungerande magkänsla.
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?